Wegens kerstvakantie zijn wij gesloten tot en met 1 januari 2025.
Uw bestelling wordt op 2 januari 2025 verwerkt en verzonden (indien voorradig).
Gratis verzending v.a. € 200,- anders € 6,95
Beoordeeld met een 8.9 uit 2538 beoordelingen
Klantenservice: Bel ons op: 0252 - 419 247

Help! Mijn Defibtech Lifeline AED geeft een servicecode.

Iedere Automatische Externe Defibrillator, kortweg AED doet dagelijks, wekelijks en maandelijks zelftesten. Bij een dagelijkse automatische zelftest worden er door de AED een aantal standaard checks uitgevoerd zoals; zijn de elektroden aangesloten en heeft de batterij nog voldoende spanning.

Bij de maandelijkse zelftest doorlopen AED apparaten het meest uitgebreide testprotocol en wordt bijvoorbeeld ook de condensator opgeladen en ontladen, een interne schoktest dus. Het kan zijn dat er tijdens deze automatische zelftesten iets wordt geconstateerd wat niet in orde is en waardoor de test faalt. In dat geval zal de AED een waarschuwing geven in de vorm van een piepsignaal en een rood knipperend lampje.

 

Storing Defibtech Lifeline

Bij een Defibtech Lifeline AED kunt u meer over de storing te weten komen door de AED even “aan” en weer “uit” te zetten. Pas na het “uit” zetten zal de AED in gesproken tekst meer informatie geven over de storing.

Dat kan een simpele boodschap zijn als: “sluit stekker elektroden aan” of “vervang batterij”, maar soms is het een mysterieuze servicecode. Over de betekenis van deze servicecodes geeft de fabrikant geen informatie prijs, zo staat er niets in de handleiding.

Maar inmiddels hebben wij enkele storingscodes weten te ontcijferen en geven u graag deze informatie zodat het u kan helpen de AED weer gebruiksklaar te maken.

 

Defibtech servicecodes 152/151/150/250/300/500/2012 

Deze codes hebben te maken met het feit dat de zelftest niet goed is uitgevoerd. Deze zijn in de meeste gevallen eenvoudig te verhelpen door een handmatige zelftest te doen nadat alles is gecontroleerd:

  • Controleer of de stekker van de elektroden goed is aangesloten;
  • Controleer of de houdbaarheidstermijn van de elektroden niet is verstreken;
  • Batterij opnieuw plaatsen;
  • Handmatige zelftest (reset) doen door aan/uit knop tenminste 5 seconde in te drukken;
  • Druk schokknop in als de AED daar om vraagt;
  • Het probleem zal nu in meeste gevallen zijn opgelost.

Heeft u een andere servicecode en/of werkt een handmatige zelftest niet om de AED te resetten? Neem dan contact op met uw leverancier.